Katthjälpen

En blogg om det vardagliga livet för katterna hos Katthjälpen.

Esther och garnet

Publicerad 2013-06-10 22:21:39 i Allmänt,

Hej kattvänner.
 
*Då var det mitt sista måndagspass på det gamla katthemmet idag. Nästa vecka kommer det att bli väldigt spännande att se hur det kommer att se ut. Jag har aldrig varit där så vi får se om jag hittar dit. 
 
*För katterna fortsätter dagarna som om inget hänt eller kommer hända. Matskålarna ställs i transportburarna visserligen men det är allt. Och så saknas det hyllor lite här och var men det drabbar bara oss tvåfotingar som får leta lite längre efter grejerna.
 
*Dagens tradiga bestyr tog slut väldigt fort så jag satte mig med mitt "virke" hos kisarna. Damerna Tea, Viola och Azalea var allt för traumatiserade av dammsugaren som jag dragit omkring på tidigare så de kom inte fram. Men det gjorde dock den här damen i rummet bredvid!
 
Busfröet Esther var i farten!
 
Man får försöka komma lite närmre.
 
 
 
Saga ville också vara med på ett hörn.
 
Sen fick Esther äntligen fatt i garnet.

*Jag ville egentligen inte att katterna skulle leka alltför mycket med garnet då det var kritvitt. Vill ju för all del att duken ska bli vit. Den kommer förresten att bestå av ett antal sådana hära.
 
 
*Nästa vecka kommer ni äntligen få se hur det nya hemmet ser ut. Jag tycker själv att det ska bli jättespännande!
 
/Marie

Kommentarer

Postat av: Linda N

Publicerad 2013-06-12 21:19:18

Sicka mysiga bilder och småroliga kommentarer till :) Man lär känna katternas personlighet ännu bättre genom bloggen. Lycka till med flytten!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela