Katthjälpen

En blogg om det vardagliga livet för katterna hos Katthjälpen.

Rackartyg med Rackartuss

Publicerad 2013-04-01 20:51:00 i Allmänt,

Det var full rulle inne hos kattungarna idag. Ja, det är för all del alltid livligt i den delen av katthemmet. Idag var det Rackartuss som stod för största delen av buset. 
 
Den lille busen tyckte det var en jättebra idé att klättra uppför dörren.
Knivigare var det att ta sig ner igen...
 
 
 
*Mysen är en mysig påg som gjort en rejäl resa sedan jag började på Katthjälpen. Den första månaden såg jag honom inte alls, det enda som skvallrade om hans existens var en skylt på buren. Någonstans därinne fanns en katt som hette Mysen. Kattungarnas rum är ju uppdelat i två delar där Mysen och hans bror Tusse-Fräs bodde i den inre delen och de yngsta kattungarna i den yttre. Nu har man bytt plats på dem så att Mysen och Tusse-Fräs bor ytterst och det har fått konsekvenser för dessa två herrar. Tusse-Fräs sitter alltid ute vid dörren när man kommer på morgonen och hälsar god morgon med sitt fantastiskt söta jamande. Mysen ligger ofta uppe i hyllan som ni ser på föregående klipp och håller koll på vad vi tvåfotingar gör. Förra veckan kunde jag klappa honom en lång stund och idag gjorde jag ytterligare ett försök.
 
 
*Tog med lite extragott godis med tonfisk och inte ens Mysen kunde stå emot denna delikatess.
 
 
*Fantastisk miniatyrbild förresten!
 
*Vill ni veta mer om Katthjälpen? Vår hemsida hittar ni här!
 
/Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela