Katthjälpen

En blogg om det vardagliga livet för katterna hos Katthjälpen.

Möte med sömndruckna ungar

Publicerad 2013-04-07 21:58:38 i Allmänt,

*Var inom katthemmet idag då det var möte inför öppet hus och flytt. Mycket ska hinnas med och många arbetsuppgifter ska fördelas. Katterna var på alerten och Saga jagade både mamma och bror när hon fick chansen. Esther låg hela tiden uppe på ett av skåpen och höll koll på cirkusen på golvet. 
 
*Inne hos kattungarna var det middagslur som gällde. Alla låg här och var och sov middag när jag klev in. 
 
Tindra lät sig klappas en lång stund.

Dante tittar lite frågande på mig.

*Mysen låg som vanligt längst uppe i hyllan ute i rummet och det tyckte även Rackartuss var en bra plats att sova middag på. Att klappa honom är inte svårt och när jag ändå klappade honom så lät jag handen glida över mot Mysen. Han bara tittade lite slött på mig som om han sa "jaha, du klappar mig igen du". Som en indikation på att han hade registrerat det. 
 
Mysen uppe på hyllan.

*Imorgon är det vanligt måndagspass för mig och då blir det ett mer ingående inlägg om en eller flera katter. Vilka det blir får ni se imorgon. 
 
/Marie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela