Katthjälpen

En blogg om det vardagliga livet för katterna hos Katthjälpen.

Jakt i fönsterkarmen

Publicerad 2013-04-10 09:06:23 i Allmänt,

Hej alla kattvänner!
 
*Det var Dantes sista dag på katthjälpen igår då han har fått flytta till ett alldeles eget hem. Vi önskar honom all lycka och gratulerar hans adoptanter till en riktig lekfull kelgris. Jag passade på att kela lite extra med honom under mitt pass. Han och syrran Tindra låg på helspänn uppe i sin klös när jag kom in.
 
Fullt fokus och med varsitt framben hängades över kanten.

*Inte släppte det på detta fokus när jag kom närmre heller.
 
Någonting var betydligt mer spännande än myntamaneten som ligger
bakom dem.
 
 
-ÅH! Om jag bara hade haft längre framben!

*Vad var det som de försökte få tag på i fönsterkarmen? Svaret får ni i klippet här.
 
 
*På hyllan i samma rum låg Mysen och Rackartuss.

 
*Numera är det inte alls samma helspända blick hos Mysen och ena framtasse är framme istället för under honom. Ingen jätteförberedelse att fly här inte. 
 
Vilken gullig blick!
 
*Kan ta och jämföra med en bild från tidigt i januari. En helt annan hållning och blick.
 
Så rädd, så rädd han var.

*De där två kan för all del vara svåra att skilja på, Rackartuss och Mysen. Jag har ännu lyckats kela med den ena och vara försiktig med den andra men andra som jobbar på katthemmet har fått sig en fräsig överraskning när de trott att Mysen var Rackartuss. Men visst är de lika varandra. Här kan det vara svårt att se vems kropp som är vems.
 
 
*Det var allt från kattungarna. Besök gärna vår hemsida och se hur du kan hjälpa till att hjälpa katterna.
 
/Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela