Katthjälpen

En blogg om det vardagliga livet för katterna hos Katthjälpen.

Fnatt-Esther och Trots-Tusse

Publicerad 2013-04-22 16:33:50 i Allmänt,

Hejsan!
 
*Äntligen måndag igen och dags för mig att åka till katthemmet. Åkte dock ifrån huvudet mitt, glömde hur mycket som helst av det som jag brukar ta med mig bl a mobilen. Så några dagsfärska bilder på katterna blir det tyvärr inte idag, några gamla får det bli istället. Men desto mer kan jag berätta om vad som hände idag. På nedervåningen firade misarna internationella kräkdagen då det var hårboll på hårboll som kom upp. Ibland bara synkar alla varandra, men katter kan ju även bli äcklade av vad de ser i sin omgivning.
 
*Spenderade min paus inne hos Tuss och tog fram mitt "virke". Lilla kattstumpan var väldigt fokuserad på mitt nystan och efter en stund var hon nere och lekte med det. Lilla Alba i buren bredvid satt med stora ögon och tittade på. Tänk om hon hade kunnat vandra genom gallret och fått vara med!
 
Tuss.
 
*På ovanvåningen var Esther helt makalöst galen. Hon hade helfnatt och for runt mellan både två- och fyrfotingar. En sak önskar jag att jag hade fått på film för hon tog sats mot en liten boll som låg på golvet. Men hon gjorde något fel i sina beräkningar och lyckades gränsla bollen och passera utan att en nudda den. Det såg väldigt dumt ut. Men ack så kär hon är. Knorrande jamningar som är så charmigt och söt är hon också.
 
'
Esther.

*Inne hos Viola & Co var det ungefär som vanligt med den lilla justeringen att Viola var ovanligt framåt idag. Hon är ju annars den som jag uppfattar som skyggast men idag låg hon längst fram, längst upp och gick längst ut när dörren var öppen. Det är inte dåligt för en dam som stirrade i sönder en för bara tre månader sedan.
 
*Drog omkring det läskiga monstret med den smala och långa svansen inne hos katterna. Började med att städa inne hon ungarna (fast nu är det bara Tindra som är unge per definition, men ändå) och alla försvann åt alla håll när monstret drog frustande fram. När jag var klar skulle jag "bara" få in alla i rummet igen och det var inga problem tills jag kom till Tussefräs. Denna kelgris som strök sig mot mina ben medan jag diskade hade inga som helst planer på att komma tillbaka in i rummet. Det var bort till Saga eller nerför trappan bredvid, och så höll vi på att ränna ett tag tills jag kallade på förstärkning men inte ens med två människor gick det att få in denna katt. Så han fick ligga längst nere i trappa medan jag stack och virkade hos Tuss. Till slut hade han fattat galoppen och gick in i rätt rum. 
 
*Slutligen får jag inte glömma att tacka så hemskt mycket för alla som lämnade skrammel (och "ljudisolering") i våra bössor i helgen som gick. Vi var några stycken som stod utanför entrén till Stadionmässan där Sydkatten arrangerade kattutställning. Kalasväder gjorde att det var gott om folk i rörelse och vi skramlade in en jättefin summa. Vi fångade även in en katt men den var inte hemlös så den fick vi släppa tillbaka.
 
Dreamies-katten bjöd på bus, spex, kramar, high-fives och kattgodis.

/Marie

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2013-04-23 22:09:52

Alla katterna var alltså vårystra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela