Katthjälpen

En blogg om det vardagliga livet för katterna hos Katthjälpen.

Dumma dörr!

Publicerad 2013-04-15 21:15:00 i Allmänt,

Hej kattvänner!
 
*Det blir en del inlägg ikväll. Men det är väl kul med kvantitet ibland, iallafall lite mer överskådligt än om jag hade tryckt ihop allt i ett inlägg. Så här kommer ett tredje inlägg om dagens dag på katthemmet.
 
*Jag spenderade en stor del av dagen på ovanvåningen. Vi är oftast två stycken under passen och delar då upp arbetet mellan oss. Idag tömde jag lådor och fyllde på mat åt missarna på ovanvåningen och det var som vanligt fullt ös på ungarna. Rackartuss och Tusse-Fräs vill så ooootroligt gärna in till Saga i rummet rakt över. De verkligen försökte och försökte och försökte forcera dörren in till henne.
 
Lille "Fräsen" trycker nosen mot dörren.
 
Rackartuss försöker lirka med ena tassen. 

*Rackartuss är en otroligt klipsk kille som tidigare lyckades lyfta på haspen in till Saga & co. Nu har han dock mött sin överman i form av en karbinhake. På andra sidan dörren satt Saga och lockade.
 
 
*Sedan satte sig även Esther sig vid dörren och försökte lirka upp den.
 
-Ååh, dumma dörr. Det är ju nästan att det går!

*Titta noga på bilden ovanför. Ser ni vem som sitter bakom Rackartuss som är närmast dörren? Jo, men det är ju Mysen som vågat sig ut i hallen. 
 
Fullt fokus på mig så att jag inte får för mig att göra något bus mot 
honom.
 
/Marie

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2013-04-15 22:47:44

Jag älskar den här bloggen!
Vi har katten Bagheera (svarta exemplaret) sedan 2010 från katthjälpen.
Pilla upp lås är en ständig utmaning för klipsk katt!

Svar: Vad kul att du tycker om bloggen! Ja, det gäller att vara steget före i kreativiteten när det gäller lås. Och en massa annat för den delen. ;)
Ha det så mysigt med Bagheera!
/Marie
Pippi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela