Katthjälpen

En blogg om det vardagliga livet för katterna hos Katthjälpen.

Tre grabbar och en Tindra

Publicerad 2013-05-29 11:03:35 i Allmänt,

Hej alla kattvänner!
 
*Bättre sent än aldrig så här kommer ett inlägg om måndagens pass på katthemmet. Vi hade lite besök på morgonen och det var lite spridda skurar hos misarna vad de tyckte om det. Rackartuss såg lite tjurig ut, precis som om han inte hade fått piffa till sig tillräckligt inför besöket.
 
Jag hade ju tänkte borsta öronen lite!

*En annan som tramsade till sig när vi hade främmat var Tindra. Henne hittade jag lite varstans. Först bakom alla burkarna i hyllan.
 
 
Pssst! Berätta inte för någon att jag är här.

*Sedan satte jag igång med de vanliga bestyren med bland annat rensning av lådor och när jag drog fram den ena lådan så hittade jag Tindra igen:
 
Ja, det är väl klart. Du avslöjade ju mitt förrra gömställe.

*Tindra är enda honan i det här rummet då hon bor ihop med grabbarna Rackartuss, Tusse-mys och Mysen. De kommer alla bra överrens och särskilt Rackartuss verkar vara lite av en teambuilder då han gärna är ihop med någon av sina kompisar i rummet. Gärna så många det går på en gång.
 
Mysen, Tusse-Mys och Rackartuss.

*De är fullt klappbara alla katterna nu i det här rummet. Mysen funkar bäst när han ligger uppe i hyllan, när nere på golvet ville han helst vara ifred. Tusse-Mys kan inte få nog av kel och gnider nästan sönder benen på en, han går ju dessutom utmärkt att bära. Rackartuss-rackarn har också gått från att vara tämligen reserverad till väldigt kelig och gosig. Han är som ett gosedjur i plysch. Tindra går att klappa när hon inte är upptagen med att leka. Här umgås hon med en fjärde kompis i rummet.
 
Brukar du komma hit ofta eller?

/Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela