Katthjälpen

En blogg om det vardagliga livet för katterna hos Katthjälpen.

Som vanligt är inte som vanligt

Publicerad 2013-05-20 22:17:00 i Allmänt,

Hej alla kattvänner!
 
*Äntligen var det dags med ett "vanligt" inlägg från katthemmet. Visserligen är ingen dag som vanligt där för när man tror att saker och ting är som vanligt så kan man ge sig tusan på att det ändrats. Idag låg sakerna lite här och var pga den stundande flytten. 
 
*Även katterna låg lite här och var. Inne hos ungarna var Mysen lite hemlig.
 
Nej, men här syns väl inte jag?

*När jag kom dit nästa gång så tyckte jag att det var något som var annorlunda ställt i klösträdet.
 
 
Mysen och Tindra låg sida vid sida där uppe. Mysen, som annars bara brukar ligga
uppe på hyllan och trycka, provade på något nytt.

*Något som blivit som vanligt är att bära omkring på Tusse-mys. Han kallas så nu, för nåt fräs var det längesen som man hörde från honom. Det går faktiskt att bära honom ganska länge och han verkligen älskar att kela. En helt makalös resa han har gjort då han bara för några månader sedan tillhörde en av de skyggaste på bygget. Nu kan han inte få nog av en. När man minst anar det så är det någon som kelar med ens ben och jag vet inte hur många gånger som jag nästa sprang omkull på honom. Den som adopterar honom kommer få en alldeles genomgod kelgris. 
 
Sötnosen med vita "nappen".

*Tindra har gått och blivit ganska stor nu. 
 
Titta! Såhär lång är jag nu!

*Hon ville hemskt gärna hjälpa till med disken. Eller var det purfärskt vatten som hon var ute efter?

/Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela