Katthjälpen

En blogg om det vardagliga livet för katterna hos Katthjälpen.

Räkor, trams och trotsklubb

Publicerad 2013-05-07 20:56:00 i Allmänt,

Hej alla kattvänner!
 
*Det var måndag igår med en vanlig dag på kattjobbet för mig. Eller den skiljde sig något mot övriga faktiskt. Jag fyllde nämligen år och bjöd på gott åt både två- och fyrfotingar. Päronrullar till människorna och katterna fick räkor. Oh, vilken fest det blev av det. På nedervåningen var det Tiara, Tuss, Stjärna och Bella som var hetast på gröten, eller rättare sagt räkorna. Bella var nog den som, trots att hon hela tiden satt i sin klös, uppskattade räkorna mest. Hon kom sedan ut igen och undrade om det månne blev mer räkor.
 
'
En till, tack! Eller två...

*Hon var duktig och låg framme hela tiden medan jag fotograferade. Jag var ändå ganska nära henne med telefonen. 
 
Bella in the light.

*Tuss var dock inte framme direkt på räkkalaset då hon låg och tryckte uppe i sitt favoritgömställe. Matlådorna!
 
Ni ser mig inte va?

*På ovanvåningen sysselsatte jag mig med Tusse-Mys-jakt. Han ville inte alls in på sitt rum när jag var färdig med lådtömning och matpåfyllning. Rackartuss var också lite krånglig men till slut återstod bara en liten trams.
 
Nej, jag trivs bättre här, säger Tussepysen.
 
*Han är numera så otroligt tam så han går att klappa och gosa länge med. Därför har det blivit lite svårt att få in honom på rummet igen. Vanligtvis vallar vi in katterna igen men om de bara kelar med ens ben så funkar inte den metoden. Laserpekare är ett annat sätt att lura in dem igen, men inte heller den lockade lille pysen något nämnvärt. Så då fick jag ta till ett tredje knep. Jag bar helt enkelt in honom från köket till rummet vilket innebär en liten marsch på ca 10 meter. Men det var ingen fara att bära honom den lilla biten och så var han inne på sitt rum så jag kunde släppa ut Tea & Co i hallen.
 
*Uppe på hyllan låg som vanligt Mysen och myste. 
 
 
 
*Detta tyckte Rackartuss dåg såg mysigt ut så han ville också vara med. Frågan är om Mysen tyckte att det blev så bra. 
 
Han ser kanske inte helt nöjd ut. 

*Drog fram dammsugaren som inte alls ville samarbeta med mig. Fick bara ut en meter sladd ur eländeskapet så jag fick dra upp den som står på nedervåningen istället. Det är lite styrketräning att jobba på det här stället. Skrämde iväg de små gullen i alla rummen där jag drog fram med dammsugaren och inte helt otippat var det Tusse-tramsen som var svårast att locka tillbaka till rummet. Hans bror Mysen anslöt sig till trotsklubben.
 
Nej, vi vill hellre in till Saga.

*Dagens skönaste min bjöd Tindra på. Hon var för övrigt den på ovanvåningen som var gladast i räkorna.
 
Det ser ut som om hon fått tillräckligt för dagen.

/Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela