Katthjälpen

En blogg om det vardagliga livet för katterna hos Katthjälpen.

Hon var han

Publicerad 2013-07-01 14:53:00 i Allmänt,

Hej alla kattvänner.
 
*Vi har en nykomling på katthemmet, en alldeles genomsöt, liten påg som är tämligen skygg och försiktig. Han var ändå framme när jag kom på morgonen och lät mig ta några lagom närgångna bilder på honom.
 
Det är lille Binkie som flyttat in vägg i vägg med Stjärna.
 
Stora observerande ögon.
 
Små söta huggtänder har han.

*Han har en liten smålustig historia bakom sig. Vi fångade in ett gäng katter vid Stadion, en efter en kom de in och till sist var det bara en hona, Bianca, kvar. Denna Bianca ägnade vi timmar och åter timmar åt att fånga. Vi var ute mitt i natten och försökte för hon skulle vara så hungrig som möjligt. En gång stannade en polisbil och undrade vad vi pysslade med. Men så gick hon i fällan till slut, då hade vi bara varit där i några minuter. När hon sedan skulle kastreras visade det sig att Bianca minsann inte var en Bianca utan en Binkie, en hane. 
 
*Det är inte första gången som vi tagit fel på honor och hanar. En påg i ett av våra jourhem verkade först vara en hona men är nu utan tvekan om en Teodor och vår käre Mysen hette först Mysan av en viss anledning. 
 
Äh, det är väl inget feminint med mig heller.

/Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela