Katthjälpen

En blogg om det vardagliga livet för katterna hos Katthjälpen.

De hetaste ställena på hemmet

Publicerad 2013-07-01 19:34:43 i Allmänt,

Hej igen!
 
*Det var en lite speciell dag för mig idag då det är mitt sista pass på regelbundet manér. Sedan ska jag likt många andra ge mig ut i stora världen och semestra lite. Jag kommer att försöka skriva ändå, det finns alltid något att skriva om när det gäller hemlösa katter på gott och ont. 
 
*Så det var lite extra kel med katterna, de som ställde upp på det det vill säga. Rackartuss och Tindra var som vanligt samarbetsvilliga.
 
Gos och mys.
 
Tindra med en typisk ungdomlig hållning.

*Viola satt på en stol och bevakade mitt jobb med att rensa hennes och Teas låda. När jag sträckte fram mobilen för att ta en bild på henne så kunde hon inte tygla sin nyfikenhet.
 
Vad är det där?
 
Går den att äta?
 
Fast jag kan sitta fint också.
 
*Stackars Minna och Manja bodde i fel bur. Det var dess tur att bli ordentligt städad med allt vad dammsugarmonster och moppdemoner heter och då ville de två damerna inte vara kvar. Men väl tillbaka såg det ändå ut som om de uppskattade en ren och fräsch bur.
 
Manja.
 
Minna.

*Vi ska börja med ett nytt insamlingskoncept som består av den här tunnan.
 
 
*Den kommer att stå på Malmborgs på Erikslust från och med imorgon så att om man "råkar" köpa för mycket kattmat när man handlar så står den här och tar emot. Vi hoppas att så många som möjligt vill hjälpa till. 
 
*Avslutar med de hetaste ställena på hemmet, det är här man ska hänga om man är något.
 
Platsen bredvid tunnan med mat är ett självklart "häng" tycker Tiara.
 
Stjärna trivs bäst om hon får byta rum och lägga sig i soffan.

*Bästa platsen alla kategorier är i fönsterkarmen i köket och väl däruppe ska man sikta in sig på kartongen för att få optimalaste utsikten. Daisy lyckas gång på gång erövra den.
 
Saga och Esther får sträcka ordentligt på sig för att kunna se något.
 
Men det behöver man inte göra om man är Daisy.

/Marie
 
 

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2013-07-09 07:21:42

Ser härligt ut! Vill tacka er för ert kanonjobb, ni är underbara!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela